domingo, 26 de marzo de 2017

Kate Winslet ganó el Oscar. Sufrió bullying 'por gorda'en la escuela.

Kate Winslet galardonada con el Oscar.
Fue víctima de bullying en el colegio secundario.

Kate Winslet contó que fue víctima de bullying en el colegio secundario.

La actriz británica Kate Winslet confesó que sus compañeros en el colegio la molestaban por su peso. La actríz galardonada con el Oscar recordó cómo se sobrepuso al acoso escolar o bullying durante su dificil etapa escolar. 
Winslet ofreció el miércoles un discurso como parte del evento WE Day UK, que incluye conciertos y conferencias de personajes que ofrecen mensajes inspiradores para niños y jóvenes.
"Me llamaban 'Bubbler' (una palabra en relación con la obesidad). Me molestaban por querer actuar. Me encerraron en un armario. Se reían de mí. Me dijeron que tendría suerte con mi actuación si estaba feliz de conformarme con los papeles de niña gorda", señaló la actriz, según reprodujo el portal "USA Today".
Winslet también recordó que nunca conseguía papeles protagónicos en la escuela. Un cocodrilo, espantapájaros, hada tonta y una rana bailarina fueron los personajes que interpretó.
"Y un día fui elegida como Rose en Titanic... Kate, de la tienda de sandwiches de Reading, de pronto actuando en una de las películas más grandes jamás realizadas. Aprendí a aceptar mis defectos, a no disculparme por lo que soy. Cavé profundamente y decidí que simplemente no escucharía cuando dijeran que mi cuerpo no encajaba. Esto es quien soy, la verdadera yo, Kate de Reading", recordó.
Testimonio de Kate Winslet.
Kate Winslet: 
I was called 'Blubber,' teased for my weight.
Kate Winslet is continuing to speak out about body positivity and her own battles with self-image.
The actress, who made headlines by signing a L'Oreal contract that stipulated her ads wouldn't be airbrushed, spoke about being bullied as a child for her weight during an appearance at London's WE Day UK charity event.
“They called me ‘Blubber.’ Teased me for wanting to act. Locked me in the cupboard. Laughed at me," she said.  "I was even told that I 'might be lucky with my acting, if I was happy to settle for the fat girl parts."

Winslet described loving acting, but never getting the lead role in her school plays. "I was always auditioning for the school plays, I didn't get very good parts, mind you, but I didn't care," she said. "I'd often get cast as the crocodile or the scarecrow, or the daft fairy. I was even a dancing frog once."
"And one day, I was cast as Rose in Titanic...the most unlikely candidate, Kate from the sandwich shop in Reading, suddenly acting in one of the biggest movies ever made," she sad. "I learned to embrace my flaws, to make no apology for who I am. I dug deep, and decided I simply wouldn't listen when they said that my body didn't fit. This is who I am, the real me, Kate from Reading."
When she scored her L'Oreal contract in 2015, Winslet explained why she insisted her ads run un-retouched. "It does feel important to me because I do think we have a responsibility to the younger generation of women," she said. "I think they do look to magazines, I think they do look to women who have been successful in their chosen careers and they want people to look up to, and I would always want to be telling the truth about who I am to that generation because they've got to have strong leaders."
Testimony of Kate Winslet.
Gentileza. Credits.
English: USA TODAY 
ONG Internacional Bullying Sin Fronteras

No hay comentarios:

Publicar un comentario