miércoles, 30 de agosto de 2017

Facebook busca terminar con el ciberacoso. Será cierto?

        Oriana Belén Picotti. (15) Víctima de ciberacoso. Paso de la Arena.
        Paraná. Entre Ríos. REPÚBLICA ARGENTINA.
        Oriana Belén Picotti. (15) Victim of cyberbullyng. Paso de la Arena.
        Paraná City. Entre Ríos. Argentina.
                                                  In Memoriam


  Cyberbullying is a phenomenon suffered by children and teenagers on social networks such as Facebook, Twitter and Instagram. This form of violence generates two deaths per week in Latin America. Bullying and Ciberbullying are the epidemic of the 21st century. It's up to us if we want to change the story.
This is why Facebook's decision to hire human beings to control ciberbullying is a welcome one. 
Over time we will see what the results.
Dr. Javier Miglino. Fundador de la ONG Bullying Sin Fronteras/Founder of NGO Bullying Whitout Borders.

El ciberacoso que sufren niños y jóvenes en las redes sociales de Facebook, Twitter e Instagram se lleva dos vidas cada semana en América Latina. El bullying y el ciberbullying son la epidemia del Siglo XXI. Está en nosotros cambiar la historia, por eso resulta bienvenida la decisión de Facebook de contratar seres humanos para controlar el ciberacoso. Con el tiempo veremos cuales serán los resultados.

SAN FRANCISCO — Facebook agregará a 3000 personas al equipo que monitorea Facebook Live y otros aspectos de la red social para evitar esparcir contenido inapropiado, ofensivo o ilegal.
La decisión se tomó después de que la plataforma de Facebook Live, el popular servicio de transmisión de video de la empresa, fue utilizada para transmitir actos como el homicidio de una bebé en Tailandia y otro asesinato en Cleveland en el que un hombre mostró cómo disparaba a un señor aparentemente al azar.
La empresa también ha sido criticada por hacer un mal trabajo respecto a eliminar el contenido que viole sus reglas, como en el caso del intercambio de fotografías de militares desnudas, sin su consentimiento, así como el de ventas ilegales de armas de fuego.
En una publicación de Facebook, Mark Zuckerberg, el director ejecutivo de la empresa, señaló que los episodios recientes fueron “desgarradores” y que los nuevos moderadores se sumarán a las 4500 personas que ya tiene en su equipo de operaciones para la comunidad.
“Si vamos a construir una comunidad segura, necesitamos responder rápidamente”, escribió. “Estamos trabajando para hacer que sea más fácil reportar estos videos, de manera que podamos tomar la acción adecuada de manera más pronta, ya sea al responder rápidamente cuando alguien necesite ayuda o al eliminar una publicación”.
Zuckerberg también apuntó que Facebook facilitará que los usuarios y los empleados de la empresa tomen medidas cuando vean un problema.
“Haremos que sea más sencillo que nos reporten problemas, que sea más rápido para nuestros moderadores determinar cuáles publicaciones violan nuestros estándares y que sea más fácil para ellos contactar a las autoridades en caso de que alguien necesite ayuda”, dijo.
Pese a las promesas de Zuckerberg, muchos usuarios de la red social se mostraron escépticos de que la contratación de 3000 moderadores vaya a resultar en cambios. Cientos de comentarios en la publicación de Zuckerberg hablaban de casos en los que reportaron contenido que consideraron inapropiado y que la compañía no removió.
La mayoría de los moderadores son contratistas que reciben un sueldo relativamente bajo y viven alrededor del mundo. Usualmente revisan una publicación por solo algunos segundos. Una investigación de la Radio Pública Nacional estadounidense (NPR) llevada a cabo el año pasado halló que los estándares de contenido de Facebook eran aplicados de manera inconsistente.
Zeynep Tufekci, profesora asociada de la Universidad de Carolina del Norte que estudia temas relacionados a las publicaciones en línea, dijo que Facebook diseño la plataforma de video en vivo para que los amigos de quien transmita reciban la alerta de manera automática y que eso es atractivo para quienes buscan la publicidad.
“Me quedó claro que eso llevaría a suicidios transmitidos en vivo, a homicidios, abusos, tortura”, dijo Tufecki. “El FBI concluyó en un estudio abarcador de estudiantes que llevan a cabo tiroteos en sus colegios que la ‘infamia’ es uno de sus motivos”.
El anuncio de Zuckerberg fue hecho horas antes de que la empresa informara sobre su desempeño financiero trimestral, que ha aumentado en parte gracias a la popularidad de los videos en la plataforma.

English:

SAN FRANCISCO — As a business, Facebook is more successful than ever. On Wednesday afternoon, it reported another quarter of huge growth, with nearly 2 billion people actively using the service and revenue up 49 percent in the first quarter compared with a year ago.
But with the company’s vast reach has come another kind of problem: Facebook is becoming too big for its computer algorithms and relatively small team of employees and contractors to manage the trillions of posts on its social network.
Earlier Wednesday, Mark Zuckerberg, the company’s chief executive, acknowledged the problem. In a Facebook post, he said that over the next year, the company would add 3,000 people to the team that polices the site for inappropriate or offensive content, especially in the live videos the company is encouraging users to broadcast.
“If we’re going to build a safe community, we need to respond quickly,” he wrote. “We’re working to make these videos easier to report so we can take the right action sooner — whether that’s responding quickly when someone needs help or taking a post down.” He offered no details on what would change.
The announcement comes after Facebook Live, the company’s popular video-streaming service, was used to broadcast a series of horrible acts to viewers, including a man boasting about his apparently random killing of a Cleveland man and the murder of an infant in Thailand.
More broadly, the company has been criticized for doing a poor job weeding out content that violates its rules, including the sharing of nude photographs of female Marines without their consent and illegal gun sales.
Facebook is also grappling with the limitations of its automated algorithms on other fronts, from the prevalence of fake news on the service to a News Feed that tends to show people information that reinforces their views rather than challenges them.
Despite Mr. Zuckerberg’s pledge to do a better job in screening content, many Facebook users did not seem to believe that much would change. Hundreds of commenters on Mr. Zuckerberg’s post related personal experiences of reporting inappropriate content to Facebook that the company declined to remove.



Most of the company’s reviewers are low-paid contractors overseas who spend on average of just a few seconds on each post. A National Public Radio investigation last year found that they inconsistently apply Facebook’s standards, echoing previous research by other outlets.
Zeynep Tufekci, an associate professor at University of North Carolina who studies online speech issues, said that Facebook designed Live to notify your friends automatically about a live feed — something guaranteed to appeal to publicity seekers of all sorts.
“It was pretty clear to me that this would lead to on-camera suicides, murder, abuse, torture,” she said. “The F.B.I. did a pretty extensive study of school shooters: The infamy part is a pretty heavy motivator.”
Facebook has no intention of dialing back its promotion of video, including Live, telling investors on a conference call Wednesday that it would continue to rank it high in users’ news feeds and add more advertising within live videos and clips.
Advertising is Facebook’s lifeblood, accounting for most of the company’s revenue and profit. In the first quarter, the company earned $3.1 billion, up 76 percent from the previous year.
Debra Aho Williamson, an analyst with the research firm eMarketer, said that all the negative publicity about Facebook’s problems with horrific content and fake news appears to have hurt user satisfaction levels. Adding more content monitors is aimed at reassuring Facebook’s 1.94 billion users, she said.
“If people feel safe on Facebook, they will be more engaged and will use it more often,” Ms. Williamson said. “And if they use it more often, there will be more inventory for advertising.”
The company is trying to strike a balance between censorship and free speech. Facebook video has been used to share millions of personal stories and to document events of immense public interest, such as a series of police shootings of unarmed black men that sparked a national conversation about race and law enforcement.
MIGLINO y Abogados
ONG INTERNACIONAL BULLYING SIN FRONTERAS
THE NEW YORK TIMES

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